
تبلیغات پوش نوتیفیکیشن ادپرایم
تبلیغات موبایلی نوتیفیکیشن به زبان ساده یک پیام مولتیمدیا است که از طریق سرویس نوتیفیکیشن برای مخاطب ارسال میشود. مخاطب میتواند با کلیک بر روی تبلیغات به محل مورد تبلیغ (وبسایت و …) هدایت شود.
هماکنون فرمتهای تبلیغاتی متعددی در حوزه تبلیغات موبایلی ارائه شده است. فرمت های تبلیغات موبایلی نوتیفیکیشن را میتوان در دو سته فرمتهای نوآورانه و فرمتهای سنتی تقسیم کرد. گروه فرمتهای نوآورانه از فناوریهای موجود در تلفنهای هوشمند مانند سنسورها و واقعیت مجازی بهره میگیرند. از جمله فرمتهای تبلیغاتی که آن را نمیتوان در شاخه فرمتهای بدیع حوزه تبلیغات موبایلی قرار داد، تبلیغات پوش نوتیفیکیشن است. نمونه این تبلیغات را در اپلیکیشن های مانند زاپیا دیده میشود.
تبلیغات موبایلی نوتیفیکیشن البته موافقان و مخالفانی دارد. موافقان دلیل زیر دارند:
بنا بر آمار کاربران تلفن همراه مخصوصاً ایرانیان همواره به نوتیفیکیشن ها حساس هستند و آن را چک میکنند. بهویژه اینکه نوتیفیکیشن معمولاً همراه با ویبره گوشی یا آلارم است. بهاینترتیب این نوع تبلیغات در جلبتوجه کاربر بهتر از بقیه انواع عمل میکند.
در مقابل مخالفان پوش نوتیفیکیشن ابراز میکنند این تبلیغات آزاردهنده است. فرض کنید مخاطب با اشتیاق نوتیفیکیشن خود را چک میکند و متوجه میشود این تنها یک پیام تبلیغاتی بوده است. دقیقه همانند حالتی که پیامکهای تبلیغاتی از اپراتورها دریافت میکرده است، دچار پسزدگی از تبلیغات میشود. همینطور ممکن است احساس کند حرزیم خصوصی او زیر پا گذاشته شده است.
البته باید توجه داشت نمونه این دلایل برای تمام فرمتهای تبلیغاتی قابل عنوان هستند. موردی که باید آن را در نظر گرفت آنکه تبلیغات پوش نوتیفیکیشن باید بهجا و در زمان مناسب صورت گیرد. به این ترتیب از بار منفی و آزاردهندگی آن کم شده و به جنبه مثبت تبلیغاتی آن اضافه میشود. همچنین بهتر است این تبلیغات بهصورت یک تکست (بدون تصویر و …) ارسال نشود.
ادستارک این افتخار را دارد برای اولین بار در ایران سرویس تبلیغات نوتیفیکیشن را ارائه کند. ازآنجاکه طراحی کمپین و مشخصات آن توسط متخصصین تبلیغاتی ادستارک انجام میشود ،میتوان مطمئن بود آثار منفی تبلیغاتی به حداقل رسیده و بازده آن به بالاترین سطح رسیده است.
ثبت نظر