تبلیغات به روش پوش نوتیفیکیشن

طراحی کمپین های تبلیغاتی پوش نوتیفیکیشن
تبلیغات به روش پوش نوتیفیکیشن

کمپین های تبلیغاتی پوش نوتیفیکیشن

در قسمت اول این مقاله با مفهوم تبلیغات به روش پوش نوتیفکیشن آشنا شدیم. در این یادداشت سعی خواهد شد به نکات اولیه طراحی کمپین های تبلیغاتی پوش نوتیفکیشن پرداخته شود. تبلیغات پوش نوتیفکیشن همان گونه که بیان شد می تواند آزار دهنده و حتی ضدتبلیغ باشد. اولین مسئله در طراحی کمپین های تبلیغاتی پوش نوتیفکیشن آن است که آیا تبلیغات به روش پوش نوتیفیکیشن مناسب شما است یا خیر؟

قابل توجه است پوش نوتیفیکیشن ها اغلب به صورت یک متن کوتاه اند. البته نسل اخیر پوش نوتیفیکیشن ها که در اندرویدهای نسخه ۴ به بعد قابل ارسال و دریافت هستند قابلیت نمایش تصویر در کنار متن را نیز دارند. با این حال عموما پوش نوتیفیکیشن یک پیام متنی است.

لذا پوش نوتیفیکیشن مناسب مواردی است که محتوای متنی تبلیغ ذاتاً برای مخاطب جذاب باشد. به بیانی جذابیت تبلیغات مبتنی بر مدیا نباشد. نمونه این نوع تبلیغات آفرها و جشنواره های تخفیفاتی هستند. به چند نمونه توجه کنید:
• جشنواره زمستانه آسیاتک:۲۰ گیگا بایت اینترنت رایگان
• افتتاح شعبه نیاوران فروشگاه نیاکو: ۵۰ درصد تخفیف روز افتتاحیه
در مقابل تبلیغات پوش نوتیفیکیش برای یک اپلیکیشن بازی، یک تور سیاحتی و امثال هم که نیاز به تاثیرگذاری بصری دارند، مناسب نخواهد بود.

یکی از عواملی که در طراحی محتوای تبلیغاتی نقش اساسی دارد توجه به زمانی است که مخاطب برای دریافت محتوای تبلیغاتی صرف می کند. در مورد پوش نوتیفکینش ها “زمان توجه به تبلیغات” بسیار کوتاه است (در حد چند ثانیه). دلیل آن کاملا مشخص است، سیل انبوده پوش نوتیفیکیشن ها از اپ های شبکه های اجتماع، پیام رسان، کاربردی و … هر روز به یک مخاطب نوعی می رسد. حتی به دلیل تعدد پوش نوتیفیشکن های دریافتی، اغلب پوش ها بدون خوانده شدن از صفحه پاک می شوند. لذا به دلیل پایین بودن زمان توجه مخاطب به پوش، پیام تبلیغاتی باید به صورت شفاف و به دور از پیچیدگی طراحی شود. ارائه محتوای پیچیده که نیاز به توجه و فکر دارد، مناسب این نوع تبلیغات نیست.


ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *