کاربرد tracking utm و گوگل آنالتیک در ارزیابی کمپین تبلیغاتی آنلاین

استفاده از گوگل آنالتیک ارزیابی کمپین تبلیغاتی آنلاین
کاربرد tracking utm و گوگل آنالتیک در ارزیابی کمپین تبلیغاتی آنلاین

کاربرد tracking utm و گوگل آنالتیک در ارزیابی کمپین تبلیغاتی آنلاین

یک کمپین تبلیغاتی آنلاین را در نظر بگیرید که برای معرفی محصول یا آفری اجرا شده است. این کمپین ممکن است از طریق تبلیغات وبسایتی، ایمیلی، اسمس، تبلیغات موبایلی یا شبکه های اجتماعی اجرا شود. نکته اصلی که در ارزیابی کمپین تبلیغاتی آنلاین باید لحاظ شود آن است که ترافیک ایجاد شده به سمت صفحه فرود از کجا آمده است. باید مشخص شود که سهم هر کدام از مسیرهای تبلیغاتی ما در هدایت ترافیک چقدر بوده است. این به ما به عنوان مدیر کمپین کمک میکند تا بازدهی هر کدام از مسیرهای تبلیغاتی و  را آنالیز کنیم.

در ارزیابی کمپین تبلیغاتی، گوگل آنالتیک بسیار کارآمد است. ابزاری که گوگل آنالتیک برای ما در این مورد در اختیار می گذارید گوگل URL Builder است. به کمک این ابزار و استفاده از کدهای utm می توان لینک های اختصاصی برای هر کدام از مسیرهای تبلیغاتی ایجاد کرد و از طریق پنل مدیریت آنالتیک گوگل ترافیک ایجاد شده توسط هر کدام از لینک ها را مانیتور کرد.

کار با google url builder ساده است کافی ایست وارد این لینک شوید و از صفحه ظاهر شده اطلاعات مربوط به کمپین را وارد کنید. در نهایت گوگل یک آدرس در اختیار شما قرار می دهد. این آدرس انحصاری است و شما باید برای هر کدام از مسیرهای تبلیغاتی خود یک آدرس به این طریق بسازید.

google url builder و کدهای utm در گوگل آنالتیک

آموزش utm در گوگل آنالتیک

فرض کنید ما می خواهیم از طریق تلگرام، آفر تخفیف بهاره وبسایتمان را تبلیغ کنیم. مهترین تگ های utm به صورت زیر است:
Website URL: وبسایت مورد تبلیغ
campaign source: نام منبعی که ترافیک ما از آنجا هدایت می شود (در مورد ما تلگرام)
Campaign Medium: نوع تبلیغات مثلا تبلیغات بنری یا نمایشی ( در مورد ما بنر نمایشی است)
Campaign Name: نام کمپین

پس از پرکردن فرم url در پایین صفحه ساخته می شود. می توانید گوگل url انحصاری که برای این کمپین ساخته شده است را در اختیار شما قرار میدهد. می توانید فرم کوتاه شده این url را استفاده کنید (پیشنهاد می شود). این url را می توانید برای کمپین خود استفاده کنید. پس از راه اندازی کمپین، برای مشاهده نتایج و آمارها به گوگل آنالتیتک قسمت campaign مراجعه کنید.


ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *