اینستاگرام برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

اینستاگرام برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟
اینستاگرام برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

اینستاگرام برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

اخیرا باب شده است که همه برای توسعه کسب و کار خود ابتدا یک صفحه اینستاگرام و تلگرام ایجاد می کنند. اما سوال این است که آیا اینستاگرام مناسب فعالیت شماست؟
توجه کنید ایستاگرام یک شبکه اجتماعی مبتنی بر تصویر است. بنابراین در مورد کسب و کارهایی که در آنها از تصویر خبری نیست، این شبکه اجتماعی ناکارمد است (مثال یک شرکت خدمات اینترنتی). مورد دوم آنکه همانطور که گفته شد اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است به این معنا که با عموم مردم سرو کار دارد. بنابراین مناسب کسب و کارهایی که شرکای تجاری محدودی دارند و خدمات آن منحصرا برای سطح خاصی از جامعه است مناسب نیست (مثلا یک شرکت وارد کننده مواد پتروشیمی).
اما این شبکه اجتماعی تصویری برای چه کسب و کارهای مفید است. باید گفت بالاترین بازده برای کسب و کارهای مبتنی بر محصول است که عموم مردم مشتری آن محصولات هستند (به طور نمونه یک فروشگاه اینترنتی). مخصوصا زمانی که فروشگاه اینترنتی مورد نظر نوع خاصی از محصولات را پوشش دهد و یا تعدد محصولات آن خیلی زیاد نباشد (مثلا فروشگاه اینترنتی محصولات چرم یا فروشگاه اینترنتی جواهرآلات). یا همچنین کسب وکارهای که با تفریح (مانند گردشگری) و غذا (مانند رستوران ها) سرو کار دارند. این کسب وکارها چون ماهیت سرویس آنها قابل ارائه در تصویر است (تصاویر غذا و تصاویر گردشگری) و با عموم نیز سر و کار دارند در اینستاگرام موفق خواهند بود. 
در پست های بعدی در مورد تکنیک های جذب در اینستاگرام بحث می شود.


ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *