مدلهای اقتصادی تبلیغات موبایلی (قسمت اول)

انواع تبلیغات موبایلی شامل تبلیغات به ازای کلیک، تبلیغات به ازای نمایش، تبلیغات به ازای نصب و تبلیغات به ازای مشاهده ویدئو
مدلهای اقتصادی تبلیغات موبایلی (قسمت اول)

مدلهای اقتصادی تبلیغات موبایلی (قسمت اول)

تبلیغات موبایلی یکی از تکامل یافته ترین روش های تبلیغاتی محسوب می شود. این تکامل نه تنها شامل مسائل فنی تبلیغاتی است بلکه حوزه اقتصادی و مالی تبلیغات را نیز شامل می شود. برخلاف دیگر انواع تبلیغات که مدل های اقتصادی ساده ای دارند، مدل های اقتصادی اجرای کمپین های تبلیغات موبایلی متعدد است. منظور از مدل اقتصادی در اینجا سیاستی است که طبق آن تبلیغ دهنده هزینه های تبلیغات را پرداخت می کند. این مدل ها شامل مدل پرداخت به ازای کلیک (PPC)، پرداخت به ازای نمایش (PPI)، پرداخت به ازای نصب (PPI)، پرداخت به ازای مشاهده ویدئو (PPV) و  پرداخت به ازای انجام عملیات (PPI) می باشد. قابل توجه است هر کدام از این مدل های اقتصادی مناسب نوعی از تبلیغات هستند.

  • مدل پرداخت به ازای کلیک یا تبلیغاتی کلیکی

یک نوع از کمپین که در هر دو نوع تبلیغات موبایلی و وبسایتی وجود دارد. در یک کمپین پرداخت به ازای کلیک، تبلیغ دهنده به ازای هر کلیک که روی بنر او انجام شود، هزینه پرداخت می کند. این نوع کمپین برای هدایت مشتریان به سرویس و یا محصول انجام خاص می شود.

  • مدل پرداخت به ازای نمایش

در این نوع کمپین ها، تبلیغ دهنده به ازای تعداد نمایش بنر تبلیغاتی خود، هزینه پرداخت می کند. معمول است که هزینه این تبلغیات به صورت هر هزار نمایش بیان می شود.

  • مدل پرداخت به ازای نصب

این مدل مناسب توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل است. در این مدل تبلیغ دهنده تنها به ازای نصبی که از طریق تبلیغات صورت گرفته است، هزینه پرداخت میکند. نوع دیگری از این نوع، پرداخت به ازای دانلود است، که در آن تبلیغ دهنده به ازای دانلود اپ هزینه پرداخت میکند. پر واضح است که پرداخت به ازای نصب نوع کامل تری است.

  • مدل پرداخت به ازای انجام عملیات

در این مدل تبلیغ دهنده به ازای عملی که کاربر پس از تبلیغات انجام می دهد هزینه پرداخت میکند. این عمل میتواند ثبت نام یا خرید محصول باشد.

  • مدل پرداخت به ازای مشاهده ویدئو

نوع دیگری از مدل های پرداخت مدل PPV است که این مدل تنها در تبلیغات موبایلی ویدئویی اجرا می شود. تبلیغ دهنده در این مدل به ازای نمایش ویدئو تبلیغات خود هزینه پرداخت می کند. این مدل مناسب تبلیغات اپلیکیشن های بازی و فیلم های سینمایی است.


ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *