اندروید یا iOS برای کسب و کار شما؟ کدام یک مناسب شما است؟

اندروید یا iOS برای کسب و کار؟
اندروید یا iOS برای کسب و کار شما؟ کدام یک مناسب شما است؟

کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات یا کسب و کارهایی که از فناوری اطلاعات بهره می‌گیرند، با این سؤال مواجه هستند که اپلیکیشن اندرویدی بیشتر مناسب کارشان است یا اپلیکیشن iOS؟ کدام یک را باید در ابتدای کار داشته باشند؟

لیست مقایسه‌ای زیر ترجمه یک مقاله کاربردی از کرگ مدسون از شرکت اپسپریا است. شرکت اپسپریا از بازیگران مهم دنیای مارکتینگ موبایل می‌باشد. این مقاله می‌تواند به کارآفرینان و توسعه‌دهندگان حوزه آی تی دید خوبی از وضعیت اپلیکیشن های اندروید و iOS دهد همچنین آنها را در رسیدن به جواب این سوال کمک کند: اندروید یا iOS برای کسب و کار شما مناسب است.

اپلیکیشن های iOS

  • در مقایسه با اندروید، اپلیکیشن های iOS چهار برابر بیشتر به ازای هر کاربر درآمد تولید می‌کنند.
  • در مورد iOS، تنها دو نوع دستگاه وجود دارد که باید برای آن‌ها اپلیکیشن طراحی کرد: آی پد و آیفون
  • اگر مدل اقتصادی کار شما مبتنی بر خرید درون برنامه‌ای از طریق اپلیکیشن است، iOS بهترین انتخاب است.
  • iOS در آمریکا و مخصوصاً در شهرهای نیویورک و لس‌آنجلس بسیار محبوب است. بنابراین اگر جامعه هدف شما شهروندان آمریکایی است، بهتر است برای کسب و کارتان اپلیکیشن آی او اس داشته باشید.
  • مسئله مهم این است که کاربران iOS سطح توقع بالایی دارند، لذا طراحی تجربه کاربری خوب کم سخت است.
  • انتشار برنامه‌های iOS نسبت به اندروید زمان بیشتری می‌برد. به این دلیل که قوانین بیشتری را باید در طراحی آن‌ها لحاظ کنید و معمولاً هم باید بنا بر نظر کارشناسان بررسی برنامه‌های اپل تغییراتی در آن ایجاد کنید.

اپلیکیشن های اندروید

  • به دلیل اپن سو رس بودن اندروید کاربران جهانی آن بیشتر از اپل است. در حاضر ۸۵ درصد از بازار در اختیار اندروید است.
  • اندروید همچنان محبوب‌ترین پلتفرم است. ۷۱ درصد تولیدکنندگان اندروید را انتخاب می‌کنند.
  • قوانین تولید و نشر در حوزه اندروید به اندازه iOS سختگیرانِه نیست و این موجب راحتی کار در طراحی و انتشار آن و همچنین کاربر فناوری‌های جدید می‌شود.
  • اگر کاربران شما در آسیا، آفریقا یا جنوب آمریکا هستند انتخاب اول شما باید اندروید باشد. در این مناطق جغرافیای اندروید درصدر است.
  • تبلیغات در اپلیکیشن های اندرویدی ساده‌تر است. مخصوصاً آنکه تبلیغات گوگل را به‌راحتی می‌توان در اپلیکیشن گنجاند و کسب درآمد کرد.
  • گوشی‌های اندرویدی به قدرت گوشی‌های iOS نیستند و این به آن معنی است که اپلیکیشن روی گوشی‌های اندرویدی ممکن است هنگ کند یا به‌کندی اجرا شود.
  • برخلاف iOS در مورد گوشی‌های اندروید باید آن را بر روی دستگاه‌های مختلف و حتی برندهای مختلف گوشی تست کنید تا از کارکرد خوب اپلیکیشن بر روی حداکثر گوشی‌ها مطمئن شوید.

مقاله اصلی به زبان انگلیسی


ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *